Annons:
Etikettintrovert
Läst 1462 ggr
jsson84
2016-05-06 22:26

läser en bok om introvert- den tysta revolutionen

rätt intressant ändå hur normer ser ut beroende vilken miljö vi föds in i. min familj var/är nog ändå överlag extroverta. iaf många släktingar. eller så trodde jag det för de var så i just den miljön med släktingar? jag är idag över 30. och inser att jag har tvingat mig till att vara mer social och trevlig än vad jag egentligen är och orkar. till viss del, väldigt bra för det är styrkt mig och jag vågar mycket. jag är social men idag väljer jag inte ett konstant "ja!" med ångest efteråt, för jag borde. jag gör det endast när jag vill. typ. iaf! bra bok, more to come.. fler som har tankar kring introvert och kring dess vardag och sociala "måsten"?

du vet väl om att du är värdefull.

Annons:
jsson84
2016-05-06 22:31
belliiboii
2016-05-06 23:01
#2

Har också läst den boken, den är så sjukt bra! Det känns som att man alltid gått och undrar vad som är "fel" på en, varför man inte alltid är och känner som alla andra. Det känns som att boken gett en möjligheten att öppna upp sig själv och lära känna sig själv mer. Jag tycker verkligen att alla, både extroverter och introverter borde läsa den boken!

[nevamisse]
2016-05-06 23:23
#3

Den boken är verkligen bra! Den beskriver mig på många sätt 😃

jsson84
2016-05-13 21:25
#4

jag har fortfarande inte läst ut den men jag är helt slukad av den! det jag tänker mycket på är just det med energin. hur vårt samhälle förändrats idag med att man alltid är tillgänlig med mobil och ett informaltionsflöde dygnet runt pipandes. och för vissa är ju detta otroligt energikrävande. inte konstigt att så många är sjukrskrivna och utmattade! vi borde nästan behöva hemtelefonen idag igen :P

du vet väl om att du är värdefull.

Carmarino
2018-12-25 14:36
#5

Hittade det här testet i förrgår faktiskt. Missade på en av bilderna, men de andra hittade jag oftast innan de ställt frågan. Kände igen mig helt och hållet i beskrivningen av introvert. Konstigt nog har jag - numera - inte svårt att vara social bland andra människor, men jag föredrar ändå att vara hemma och för mig själv.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: