Jag låtsas aldrig
Hej.
Helt ny här och kände att jag ville bidra lite.
Jag har varit introvert i hela mitt liv. Visst har det ställt till besvär, men samtidigt har jag med åren lärt mig att det är ju den jag är och då jag inte har låtsas att vara nån jag inte är, så har det gett mig ett par riktigt sanna vänner och det är jag så tacksam för.
Jag har när jag var yngre önskat att även jag skulle kunna vara lite ytlig, men det har inte funkat.
Här om dagen var en vän här på en kopp och då kom vi in på hur konstig jag är :) Då sa han " Men du är sann och äkta och det är ju just därför vi älskar dig"
Så jag tror inte man blir mer äkta älskad för att man försöker vara käck och trevlig, utan när man är sann och ärlig. ( Jag är ju inte ärlig till absurdum, skulle aldrig såra någon te.x.)
Kul att någon orkat ta tag i och göra denna sidan. Hoppas många dyker in här.
🌺
Live long and prosper
Jag har aldrig känt att det har varit besvärligt att vara introvert. Men kan förstå att det kan bli så i vissa sammanhang. Exempelvis i skolan tyckte jag aldrig om att redovisa eller stå i centrum, men tog det som en nödvändig uppgift.
Däremot känner jag igen mig i det här med att önska att man kunde vara lite mer ytlig ibland.
Jag tror inte heller att man vinner något på att vara någon som man inte är.